*Om du är enskild näringsidkare ska du istället ta del av denna information.

För att hantera försäkringar

Vi behandlar personuppgifter om dig som företrädare för att kunna offerera, teckna och administrera avtal för försäkringar och för att kunna reglera företagets ersättningsanspråk. Klicka på behandling nedan för att läsa mer om den.

Ändamålsbeskrivning

Vi behandlar dina personuppgifter för att offerera, teckna avtal och administrera djur- och grödaförsäkringar för företaget du företräder – ”ditt företag”- samt för att reglera de skador företaget anmäler.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

Inför val av försäkring för ditt företag kan vi komma att erbjuda dig som företrädare försäkringsrådgivning.

I det fall du är ägare, firmatecknare eller har annan styrande roll i ditt företag kan vi komma att kontrollera uppgifter om dina eventuella övriga företagsengagemang och exempelvis om du varit inblandad i någon konkurs eller om du har näringsförbud. Dessa uppgifter hämtar vi från olika myndighetsregister, via kommersiella informationsleverantörer.

När du – för ditt företags räkning - begär en offert, tecknar avtal med oss eller löpande administrerar företagets försäkringar registrerar vi dig i vårt försäkringssystem för att veta vem du är och kunna kontakta dig inom ramen för vårt avtalsförhållande. Vi registrerar ditt namn och kontaktuppgifter, såsom telefonnummer och e-postadress.

Om ditt företags djur eller gröda drabbas av en skada eller djur av sjukdom behandlar vi namn och kontaktuppgifter till dig för att handlägga skadan/sjukärendet.

Laglig grund och dina rättigheter

Behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för att vi ska kunna ingå och fullgöra våra avtal med ditt företag.

Ditt personnummer behandlar vi för att säkert kunna identifiera dig.

Dina rättigheter enligt GDPR

Hur länge sparar vi uppgifterna?

De uppgifter vi behandlar för att upprätta en offert sparar vi i tre månader efter att offerten slutat gälla, om den inte leder till ett avtal.

När vi ingår avtal behandlar vi dina uppgifter så länge avtalsförhållandet består och därefter i minst tio år med hänsyn till gällande regler om preskription eller tills du eller företaget, under avtalsförhållandet, meddelar att du inte längre företräder företaget.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

Länsförsäkringar AB tillhandahåller stöd med förvaltning, utveckling, test och support av våra IT-system. För detta ändamål har Länsförsäkringar AB i egenskap av personuppgiftsbiträde möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i systemen för Agria.

När vi skickar dokument till dig via post använder vi oss av ett personuppgiftsbiträde för tryck och distribution. Biträdet har då möjlighet att ta del av de uppgifter som framgår av dokumenten.

För att kunna förmedla elektroniska meddelanden och andra digitala försändelser till dig använder vi oss av personuppgiftsbiträde för användning av biträdes digitala brevlåda.

Vi anlitar personuppgiftsbiträde för att samla in, skanna och förvara fysiska dokument som besiktningsprotokoll, journaler och pappersblanketter som till exempel medgivanden om autogiro. Biträdet har då möjlighet att ta del av de uppgifter som framgår av dokumenten.

Det förekommer att andra bolag inom Länsförsäkringar eller andra försäkringsdistributörer säljer våra försäkringar och genomför rådgivning. I de fallen lämnar vi ut de uppgifter som behövs för att offerera, teckna och administrera avtalen till distributören.

Vi lämnar ut ditt personnummer till myndigheter, eller leverantörer av myndighetsinformation, för att vi ska kunna hämta in uppgifter från offentliga register.

För att motverka bedrägerier

Vi behandlar dina personuppgifter som företrädare för företag eller organisation för att motverka och utreda försäkringsbedrägerier. Klicka på behandling nedan för att läsa mer om den.

Ändamålsbeskrivning

För att skydda våra, andra försäkringsbolags och försäkringskollektivets intressen behandlar vi personuppgifter om dig som företräder ett företag för att utreda skaderegleringsärenden där vi misstänker oegentligheter – så kallade oklara försäkringsfall – i syfte att ta beslut om ersättning ska betalas ut, om vi bör använda vår regressrätt och kräva ersättning från ansvarig part eller vidta andra åtgärder.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

När vi misstänker oegentligheter i ett skaderegleringsärende upprättar vi ett utredningsärende i syfte att klargöra försäkringsfallet. Där behandlar vi de uppgifter som redan samlats in för skaderegleringen och gör sedan en fördjupad utredning för att undanröja misstankarna eller få dem bekräftade.

Vilka uppgifter som behandlas i den fördjupade utredningen beror på vilka förhållanden som behöver klarläggas. Bland annat kan vårt personuppgiftsbiträde som vi ibland samarbetar med i utredningar av oklara försäkringsfall, Länsförsäkringar AB, komma att kontrollera i det för försäkringsbranschen gemensamma skadeanmälningsregistret (GSR), om ditt företag eller du tidigare anmält någon skada. Vi kan utföra besiktningar av anmälda skador och ta in vittnesmål för att bättre förstå ett skadeförlopp och dess orsaker. Vi kan komma att hämta in uppgifter om dig och ditt företag från andra försäkringsbolag, räddningstjänsten, brottsbekämpande myndigheter, offentliga register och tidigare domar (via en informationsleverantör) i de fall det är relevant för vår utredning.

Vi kan komma att anmäla misstanke om brott till brottsbekämpande myndigheter samt andra drabbade försäkringsbolag.

Vi kan även komma att behandla uppgifter om dig, djuren, grödor och skadan för att kunna använda vår regressrätt och kräva ersättning från ansvarig part eller i samband med nämndförfaranden och domstolsprövningar.

Laglig grund och dina rättigheter

Behandlingen av personuppgifter om dig som företrädare för ditt företag stödjer vi på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att utreda misstankar om oegentligheter eller vidta andra åtgärder i syfte skydda våra, andra försäkringsbolags och försäkringskollektivets intressen.

Behandlingen av uppgifter om eventuella lagöverträdelser är nödvändig för att fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk. Vi behandlar personnummer för att säkert kunna identifiera inblandade personer.

Dina rättigheter enligt GDPR

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vår utredning utgör en del av skadeärendet och uppgifterna sparas så länge avtalsförhållandet består och därefter i minst tio år med hänsyn till gällande regler om preskription.

Uppgifter som ingår i utredningen, men som inte är nödvändiga för att hantera redan framställda eller eventuella framtida ersättningsanspråk eller för att motivera ett eventuellt avslagsbeslut, sparas i upp till sex månader efter att utredningen slutförts.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Ibland kan Länsförsäkringar AB komma att anlitas som personuppgiftsbiträde vid utredning av oklara försäkringsfall. Länsförsäkringar AB har då möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i ärendena.

Vi lämnar ut personnummer om berörda personer till myndigheter, eller kommersiella informationsleverantörer, för att hämta in offentliga uppgifter från till exempel Polismyndigheten och domstolar samt via vårt personuppgiftsbiträde, Länsförsäkringar AB, till GSR för kontroll av tidigare skador. Dock sker ingen registrering av skador i GSR för Agrias räkning.

Vid misstanke om att fler försäkringsbolag kan bli eller har blivit utsatta för brott kan vi dela uppgifter mellan våra respektive utredningsenheter för att förhindra brott och för att komma till beslut i pågående ärenden.

Vid misstanke om brott kan vi anmäla det till brottsbekämpande myndigheter och lämnar då ut uppgifter om inblandade personer, vad misstankarna avser och den bevisning vi samlat in.

I samband med tvister och andra förfaranden kan personuppgifter komma att lämnas ut till domstolar, nämnder och motparter.

Länsförsäkringar AB tillhandahåller stöd med förvaltning, utveckling, test och support av våra IT-system. För detta ändamål har Länsförsäkringar AB i egenskap av personuppgiftsbiträde möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i systemen för Agria.

Behandling i det gemensamma skadeanmälningsregistret (GSR)
Vårt personuppgiftsbiträde, Länsförsäkringar AB, använder sig av ett för försäkringsbranschen gemensamt skadeanmälningsregister (GSR). Detta register innehåller vissa uppgifter om skadan samt uppgift om vem som begärt ersättning. Det innebär att vi får reda på om du tidigare anmält någon skada hos annat försäkringsföretag, tjänstepensionsföretag eller myndighet som handlägger likartade ersättningsanspråk. Ändamålet med GSR är att till försäkringsföretag och myndigheter som handlägger likartade ersättningsanspråk tillhandahålla ett underlag för att identifiera oklara försäkringsfall och ersättningsanspråk. Därigenom kan företag och myndigheter motverka utbetalning av ersättningar som baseras på oriktiga uppgifter liksom felaktig utbetalning från flera försäkringar för samma skada. Uppgifterna kan även användas i avidentifierad eller pseudonymiserad form för statistiska ändamål och analyser på aggregerad nivå.

Personuppgiftsansvarig för GSR är Skadeanmälningsregister (GSR) AB, Box 24171, 104 51 Stockholm. Se www.gsr.se för mer information om den behandling av uppgifter som förekommer i registret.

För personlig och digital service

Vi behandlar personuppgifter om dig som företrädare för att kunna ge försäkringsrådgivning, hjälpa dig med företagets ärenden och hantera eventuella klagomål, men också för att ge dig och företaget personlig och digital service. Klicka på varje behandling nedan för att läsa mer om dem.

Ändamålsbeskrivning

Vi behandlar dina personuppgifter för att hantera kundserviceärenden för det företaget du företräder – "ditt företag".

Vilka uppgifter behandlas och hur?

När du kontaktar oss med ett ärende via telefon, chatt eller e-postmeddelande för ditt företags räkning behandlar vi ditt namn, kundnummer, kontaktuppgifter, uppgifter om tid och datum samt vilken medarbetare som hanterat ärendet. Vi skapar ett ärende i vårt försäkringssystem där vi anger att du är kontaktperson.

Vi spelar in alla inkommande telefonsamtal i kvalitets- och utbildningssyfte (Inspelning av möten för att förbättra oss och mäta kundnöjdhet) och vid upplevt hot mot vår personal för vidare utredning.

Om kontakten sker via chatt eller e-postmeddelande sparas all konversation i ärendet.

Om ditt ärende enligt lag kräver att vi först ger företaget försäkringsrådgivning behandlar vi uppgifter för detta ändamål.

Laglig grund och dina rättigheter

Vi stödjer vår behandling av personuppgifter för att hantera ärenden på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna ge ditt företag personlig service vid frågor eller ärenden i relation till företagets försäkringstjänster hos oss.

Dina rättigheter enligt GDPR

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vi sparar dina uppgifter inom ramen för ett ärende i upp till tre år efter att ärendet har avslutats, förutsatt att företaget fortfarande är kund hos oss. I annat fall raderar vi uppgifterna när kundförhållandet upphör.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

Vi anlitar ett personuppgiftsbiträde som tillhandahåller verktyg för digital kundkommunikation för att ta emot och hantera inkommande ärenden via digitala kanaler som e-postmeddelande och chatt. Biträdet har möjlighet att ta del av uppgifter som hanteras i verktyget.

Länsförsäkringar AB tillhandahåller stöd med förvaltning, utveckling, test och support av våra IT-system. För detta ändamål har Länsförsäkringar AB i egenskap av personuppgiftsbiträde möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i systemen för Agria.

Ändamålsbeskrivning

Om du är kontaktperson för ett företag och framför ett klagomål mot oss för företagets räkning behandlar vi dina personuppgifter för att hantera klagomålet.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

Om du framför ett klagomål mot Agria för ditt företags räkning – antingen direkt till oss eller till en myndighet – behandlar vi de uppgifter du lämnat i klagomålet, ditt personnummer, namn, roll i företaget, kontaktuppgifter, uppgifter om tid och datum samt skapar ett ärende i vårt ärendehanteringssystem. Vi behandlar även uppgifter om vårt svar och vad som blev resultatet av klagomålet som exempelvis om vi beviljade ditt företag kompensation eller inte.

I det fall du kontaktar oss via telefon eller chatt säkerställer vi din identitet genom e-legitimation, om det behövs för att vi ska kunna hantera ärendet.

Vi kan även komma att behandla uppgifter om dig och företagets klagomål i samband med nämndförfaranden och domstolsprövningar.

Laglig grund och dina rättigheter

Behandlingen av dina uppgifter för att hantera företagets klagomål är nödvändig för att fullgöra våra rättsliga förpliktelser enligt 10 kap. 11 § Finansinspektionens föreskrifter (FFFS 2018:10) om försäkringsdistribution.

Ditt personnummer behandlar vi för att säkert kunna identifiera dig.

Dina rättigheter enligt GDPR

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vi sparar uppgifter som vi behandlar inom ramen för ett klagomålsärende i tre år från det att ärendet avslutats.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

Vi använder oss av ett biträde som tillhandahåller systemstöd för att hantera kundklagomål. Biträdet har då möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i ärendena.

Länsförsäkringar AB tillhandahåller stöd med förvaltning, utveckling, test och support av våra IT-system. För detta ändamål har Länsförsäkringar AB i egenskap av personuppgiftsbiträde möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i systemen för Agria.

Vi lämnar ut uppgifter om dig till myndighet i den mån det är nödvändigt för att hantera ärendet. Vi kan också komma att lämna ut uppgifter till domstol/nämnd i samband med eventuella nämndförfaranden och domstolsprövningar.

Ändamålsbeskrivning

Vi behandlar dina personuppgifter för att ge det företaget du företräder – ”ditt företag” – råd avseende försäkringsprodukter och dokumentera dessa råd.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

När du för företagets räkning begär en offert eller vill teckna avtal med oss om försäkringar behandlar vi uppgifter om dig för att kunna ge råd om vilka produkter som bäst passar företagets behov och dokumentera dessa råd. Vi behandlar då ditt namn, roll i företaget, eventuell ägarandel och de kontaktuppgifter som du eller ditt företag lämnat till oss. Vi frågar också om de huvudsakliga riskerna för dig som företagare.

Efter rådgivningsmötet dokumenterar vi våra råd om vilka produkter vi rekommenderar baserat på de uppgifter vi fått från dig.

I samband med detta registrerar vi ditt namn, och andra kontaktuppgifter, såsom telefonnummer och e-postadress i vårt försäkringssystem.

Laglig grund och dina rättigheter

Behandlingen av dina uppgifter för rådgivning om försäkringstjänster är nödvändig för att uppfylla våra rättsliga förpliktelser lagen (2018:1219) om försäkringsdistribution och Finansinspektionens föreskrifter (FFFS 2018:10) om försäkringsdistribution.

Dina rättigheter enligt GDPR

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vi sparar uppgifterna i elva år räknat från det att försäkringen avslutades, i det fall vi ingår avtal. Om en offert inte leder till avtal sparar vi uppgifterna i tre månader från det att offerten slutat att gälla.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

Det förekommer att andra bolag inom Länsförsäkringar eller andra försäkringsdistributörer säljer våra försäkringar och genomför rådgivningen. I de fallen lämnar vi ut de uppgifter som behövs för rådgivningen.

Länsförsäkringar AB tillhandahåller stöd med förvaltning, utveckling, test och support av våra IT-system. För detta ändamål har Länsförsäkringar AB i egenskap av personuppgiftsbiträde möjlighet att ta del av de uppgifter som hanteras i systemen för Agria.

För att marknadsföra våra produkter och tjänster

Vi behandlar personuppgifter om dig som företrädare för att kunna marknadsföra våra produkter och tjänster till företaget, men också för att bjuda in dig till kundevent och fråga dig vad du och företaget tycker om oss, våra produkter och tjänster samt för att följa upp effekten av våra marknadsförings- och säljaktiviteter. Klicka på varje behandling nedan för att läsa mer om dem.

Ändamålsbeskrivning

Vi behandlar personuppgifter om dig i vårt marknadsföringsregister och använder dem för att rikta relevanta tips och erbjudanden till det företag som du företräder – ”ditt företag” – via olika kommunikationskanaler samt för att följa upp din respons.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

Vi behandlar ditt namn och de kontaktuppgifter till dig som du själv eller ditt företag har lämnat till oss. Vi samlar dessa i vårt marknadsföringsregister tillsammans med ditt företags avtalsengagemang och liknande. Vi använder dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföring till dig via brev, e-post och textmeddelanden samt för att ringa dig.

Vid all marknadsföring tar vi hänsyn till de val av kommunikationskanaler som du har gjort för att säkerställa att vi inte skickar för mycket marknadsföring till dig och för att följa upp effekten av vår marknadsföring behandlar vi också uppgifter om vilka marknadsföringsaktiviteter som du ingått i. Förutsatt att du har samtyckt till kakor hos din e-postleverantör följer vi upp ifall du agerat på e-postutskick från oss, som om du öppnat det eller klickat på någon länk.

Laglig grund och dina rättigheter

Vi stödjer vår behandling av personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna marknadsföra våra produkter och tjänster genom att rikta relevanta tips och erbjudanden till ditt företag via olika kommunikationskanaler samt för att följa upp din respons.

Behandlingen sker för direkt marknadsföring.

Dina rättigheter enligt GDPR

Enligt marknadsföringslagen har du rätt att motsätta dig direkt marknadsföring i en eller flera kommunikationskanaler. Det kan du göra genom att kontakta vår kundservice eller följa instruktioner i utskick.

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Ditt namn och dina kontaktuppgifter samt dina kommunikationsval använder vi för detta ändamål så länge ditt företag omfattas av något avtal hos oss och tolv månader efter att alla sådana avtal med Agria har löpt ut eller tills du eller ditt företag meddelar att du inte längre företräder företaget.

Information om vilken marknadsföring du har fått och hur du agerat på e-postutskick från oss sparar vi i tolv månader.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

När vi skickar dokument till dig via post använder vi oss av ett personuppgiftsbiträde för tryck och distribution. Biträdet har då möjlighet att ta del av de uppgifter som framgår av dokumenten.

När vi skickar textmeddelanden använder vi personuppgiftsbiträden som distribuerar utskicken med hjälp av ditt telefonnummer.

För utskick av nyhetsbrev via e-post anlitar vi ett personuppgiftbiträde som möjliggör detta via biträdes programvara för e-postmarknadsföring. Biträdet har då möjlighet att ta del av dina kontaktuppgifter.

Ändamålsbeskrivning

Vi behandlar dina personuppgifter för att skicka inbjudningar till det företag som du företräder eller är kontaktperson för – ”ditt företag” - om fysiska eller digitala event som vi anordnar, för att hantera din anmälan och närvaro samt för att följa upp eventet.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

Vi behandlar ditt namn, de kontaktuppgifter som du eller ditt företag har lämnat till oss (adress, e-postadress och/eller telefonnummer) och andra uppgifter om ditt företag ur vårt marknadsföringsregister för att skicka inbjudningar till event till dig och andra i samma målgrupp.

Om du anmäler dig till event direkt via vår hemsida behandlar vi samma uppgifter, ditt namn och kontaktuppgifter.

Då du väljer att anmäla dig till ett event behandlar vi också uppgifter om dina eventuella val kring eventet och om ditt deltagande.

I vissa fall använder vi dessa uppgifter om dig för att kontakta dig efter eventet i syfte att ge dig möjlighet att ge oss återkoppling kring eventet eller för att vi i efterhand ska kunna skicka ut diplom och guldrosetter. Dina personuppgifter kan komma att behandlas för att vi ska veta hur mycket pengar vi ska skänka till välgörenhet. Eventuell återkoppling sammanställs till statistik över eventet.

Om du lämnar information om kostallergier eller annan hälsorelaterad information behandlar vi även dessa uppgifter för att kunna tillgodose dina behov.

Laglig grund och dina rättigheter

Vi stödjer vår behandling av dina personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig i vårt marknadsföringsarbete för att kunna bjuda in ditt företag och dig till event, hantera din anmälan och ditt deltagande samt för att följa upp eventet.

I de fall du valt att lämna information om kostallergier eller annan hälsorelaterad information behandlar vi dessa uppgifter med stöd av ditt samtycke. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke.

Behandlingen sker för direkt marknadsföring.

Dina rättigheter enligt GDPR

Enligt marknadsföringslagen har du rätt att motsätta dig direkt marknadsföring i en eller flera kommunikationskanaler. Det kan du göra genom att följa instruktioner i utskick.

Hur länge sparar vi uppgifterna?

De uppgifter som vi samlar in i samband med att du anmäler företaget och dig till och deltar i ett event sparar vi tills eventet är genomfört och eventuell återkoppling är inhämtad. Eventuell återkoppling anonymiseras och sparas i form av sammanställd statistik.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

Ibland anlitar vi ett personuppgiftsbiträde för att skicka ut inbjudningar och uppföljningar via e-post samt för att hantera anmälningar och återkoppling i webbformulär. Biträdet får då del av de uppgifter om dig som behövs för att administrera utskick och webbformulär.

När vi skickar inbjudningar per brev till dig lämnar vi ut dina kontaktuppgifter till ett personuppgiftsbiträde för tryck och distribution av utskicken.

Det händer att vi anlitar ett personuppgiftsbiträde för att hålla i ett event. Då lämnar vi ut de uppgifter om dig som biträdet behöver ha för att kunna hantera besöksregistrering, måltidsval och liknande.

Ändamålsbeskrivning

Vi behandlar personuppgifter om dig som företrädare för ett företag för att följa upp våra marknadsförings-, rådgivnings- och säljaktiviteter i syfte att kontinuerligt förbättra erbjudanden och kundkommunikation och följa upp enskilda rådgivares/säljares försäljningsresultat.

Vilka uppgifter behandlas och hur?

När vi följer upp effekten av våra marknadsföringsaktiviteter tar vi fram statistik över hur många kunder som agerat på önskvärt sätt till följd av ett utskick eller kontakt per telefon. Vi behandlar då dina kontaktuppgifter, vilket utskick du fått, tid och datum för utskicket samt– vid utskick via e-post – om du öppnat det och klickat på någon länk inklusive om du har avregistrerat från dig fortsatt direktmarknadsföring.

När vi följer upp försäljningsresultat för våra rådgivares/säljares individuella rådgivnings- och försäljningsaktiviteter behandlar vi – förutom uppgifter om företaget du företräder – ditt namn, kontaktuppgifter, datum och syfte för rådgivnings- och försäljningsaktiviteter.

När vi sammanställer underlagen för uppföljning raderar vi dina personuppgifter och följer enbart upp uppgifter som är kopplade till företaget, som exempelvis om nya avtal har tecknats eller förnyats.

Laglig grund och dina rättigheter

Vi stödjer vår behandling av personuppgifter på en så kallad intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna följa upp våra marknadsförings-, rådgivnings- och säljaktiviteter i syfte att kontinuerligt förbättra erbjudanden och kundkommunikation samt för att vi ska kunna följa upp enskilda rådgivares/säljares försäljningsresultat.

Behandlingarna sker för direkt marknadsföring.

Dina rättigheter enligt GDPR

Hur länge sparar vi uppgifterna?

I samband med att vi sammanställer underlagen som krävs för att vi ska kunna följa upp våra aktiviteter, vilket görs direkt efter aktivitet eller inte senare än en månad efter aktivitet, raderar vi alla dina personuppgifter om dig.

Personuppgiftsansvar, biträden och övriga mottagare

Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter.

Externa rådgivare/säljare som vi samarbetar med har tillgång till sina respektive rapporter och underlag där uppgifter om dig som företrädare framgår.

Allmän information om vår personuppgiftsbehandling